Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG I SPRZEDAŻY USŁUG I PRODUKTÓW CYFROWYCH W RAMACH SKLEPU INTERNETOWEGO

(wersja 1, obowiązuje od 22.07.2024)

 

Zanim dokonasz zakupu w sklepie, zachęcam do zapoznania się z Regulaminem. Określa on warunki i zasady świadczenia usług dietetycznych przez firmę Dietoterapia Joanna Kałużyńska.

Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu ograniczać ani wyłączać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących na mocy obowiązujących przepisów prawa.  

 

  • 1 Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Administrator – Joanna Kałużyńska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Dietoterapia Joanna Kałużyńska z siedzibą przy ulicy Korsarskiej 20, 94-120 Łódź, NIP 7272860625
  2. Cennik – wykaz świadczonych usług dostępnych w Sklepie wraz z obowiązującymi opłatami.
  3. Dowód zapłaty – faktura lub paragon wystawione zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku i innymi stosownymi przepisami prawa.
  4. Formularz kontaktowy – formularz dostępny na stronie internetowej dietetykjoanna.pl/kontakt/ umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
  5. Formularz zamówienia – usługa elektroniczna umożliwiająca złożenie zamówienia, w szczególności za pomocą określenia warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu płatności, dostawy.
  6. Klient, Kupujący lub Użytkownik – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, składająca Zamówienie w ramach Sklepu i dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  7. Konsultacja online – usługa świadczona wyłącznie przy wykorzystaniu środków służących do porozumiewania się na odległość (w formie wideokonferencji) opłacona za pośrednictwem Operatora płatności.
  8. Konsultacja stacjonarna – usługa świadczona w gabinecie Sprzedawcy z siedzibą przy ul. Julianowskiej 7a (Gabinet 29A) w Łodzi.
  9. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  10. Operator płatności – EasyCart – Easytools sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy al. Rzeczypospolitej 10/46, 02-972, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr: 0001002028, NIP: 9512554309, REGON: 523659062.
  11. Pacjent  – osoba fizyczna, pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych korzystająca z usług Sprzedającego.
  12. Pacjent niepełnoletni – osoba fizyczna, która nie ukończyła 18 roku życia lub/i nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystająca z usług Poradni za zgodą i pod nadzorem opiekuna prawnego, wyznaczonego kuratora lub innej osoby lub instytucji wyznaczonej do opieki nad Pacjentem.
  13. Płatność – wpłata na konto Sprzedawcy za pośrednictwem dostępnych w Sklepie sposobów płatności internetowych w zależności od wybranej formy płatności i zamówionej Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej.
  14. Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Usługodawcą.
  15. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  16. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Przedsiębiorca dokonujący zamówienia Produktów związanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie mających dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego, zgodnie z art. 38 a ustawy o prawach konsumenta oraz 385(5), art. 556(4), art. 556(5) i art. 576(5) ustawy Kodeks cywilny.
  17. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
  18. RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
  19. Sklep Internetowy lub Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem https://dietetykjoanna.pl/ oraz na odpowiednich jego podstronach za pośrednictwem, którego Klient może dokonywać Zamówień i zakupów.
  20. Sprzedawca, Sprzedający, Usługodawca – Dietoterapia Joanna Kałużyńska, ulica Korsarska 22, 94-120 Łódź NIP 7272860625
  21. Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez konsumenta w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich.
  22. Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
  23. Umowa sprzedaży – umowa zawierana albo zawarta między Kupującym a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego o dostarczenie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej.
  24. Umowa o Dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej – umowa zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość i dotycząca dostarczania przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych za zapłatą ceny. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o Umowie sprzedaży, dotyczy to również Umowy o Dostarczanie Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych, chyba że co innego wynika z treści danego postanowienia.
  25. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  26. Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca Konsumentowi na: (a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, (b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, (c) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
  27. Usługobiorca – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
  28. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  29. Zamówienie – czynność, oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą i spełnienia świadczenia na rzecz Klienta, na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.

 

 

 

 

  • 2 Postanowienia ogólne
  1. Sprzedawca oferuje udzielanie odpłatnych, zindywidualizowanych porad dietetycznych oraz spersonalizowane plany żywieniowe oraz suplementacyjne. Sprzedawca oświadcza, że posiada stosowne kwalifikacje i uprawnienia.
  2. Sprzedawca udziela usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z uwzględnieniem transgranicznego charakteru sieci Internet. Usługi oferowane przez Sprzedawcę są świadczone są wyłącznie w języku polskim.
  3. Regulamin stanowi integralną część Umowy, do zawarcia której dochodzi poprzez rozpoczęcie korzystania z usług Sprzedawcy.
  4. Warunkiem korzystania z usług prowadzonych przez Sprzedawcę oraz dla zawarcia Umowy sprzedaży jest zaakceptowanie przez Pacjenta niniejszego Regulaminu.
  5. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.
  6. Wszelkie postanowienia Regulaminu dotyczące „Konsumenta” odnoszą się do Użytkowników będących osobami fizycznymi, którzy zawierają Umowę:
  7. a) niezwiązaną  bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub
  8. b) jako przedsiębiorcy prowadzący jednoosobowo działalność gospodarczą, gdy umowy te są bezpośrednio związane z ich działalnością gospodarczą, a z ich treści wynika, że nie posiadają one dla tych osób charakteru zawodowego.
  9. W ramach korzystania ze Sklepu zabrania się dostarczania informacji o charakterze bezprawnym oraz w szczególności zabrania się:
  10. a) rozsyłania i umieszczania w ramach Sklepu spamu
  11. b) dostarczania i przekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, w szczególności w ramach formularzy znajdujących się w Sklepie.
  12. Kontakt ze Sprzedawcą: e-mail: dietetyk.joannakaluzynska@gmail.com, tel. 663 761 999.

 

  • 3 Wymaganie techniczne
  1. W celu dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu niezbędne jest:
  2. a) Urządzenie końcowe z dostępem do sieci oraz zainstalowaną przeglądarką internetową;
  3. b) włączenie w przeglądarce JavaScript, Cookies,
  4. c) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
  5. Sprzedawca zapewnia środki techniczne służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikowania lub zniekształcania danych osobowych i informacji przez Pacjentów oraz przez nieuprawnione osoby trzecie.
  6. Sprzedawca będzie dokonywał okresowych aktualizacji i niezbędnych zmian w najszybszym możliwym terminie oraz w sposób najmniej uciążliwy dla Pacjentów.
  7. Pacjent może korzystać z udostępnionych funkcji Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem i obowiązującymi przepisami oraz w sposób niezakłócający funkcjonowanie Sklepu oraz innych klientów.
  8. Pacjent jest zobowiązany do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Zakazane jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.
  9. W przypadku gdy Klient nie jest w stanie uruchomić pliku obejmującego zakupioną Treść cyfrową, proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą za pomocą wskazanego na stronie internetowej adresu e-mail.

 

  • 4 Korzystanie ze sklepu internetowego
  1. Podczas korzystania z niniejszego Sklepu przy składaniu zamówień za jego pośrednictwem Klient zobowiązuje się do:
  2. a) używania Sklepu wyłącznie do składania prawnie wiążących zapytań i zamówień,
  3. b) nieskładania fałszywych lub nieuczciwych zamówień.

W razie wystąpienia podejrzenia, że złożono tego rodzaju zamówienie Sprzedawca postara się, w możliwym zakresie, skontaktować z Klientem w celu weryfikacji prawdziwości powyższych podejrzeń, w zależności od posiadanych danych kontaktowych, a w razie potwierdzenia powyższych podejrzeń Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie i powiadomić Klienta o zaistniałej sytuacji,

  1. c) podania prawdziwego i dokładnego adresu e-mail, adresu do korespondencji lub innych danych kontaktowych. A w przypadku braku podania wszystkich wymaganych informacji, nie będzie mógł złożyć zamówienia.
  2. Składając zamówienie, Klient oświadcza, że jest pełnoletni i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, do zawierania Umów o świadczenie usług dietetycznych lub sprzedaży produktu cyfrowego.

 

  • 5 Usługi świadczone drogą elektroniczną w sklepie internetowym
  1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług elektronicznych takich jak:
  2. a) Formularz kontaktowy,
  3. b) Formularz zamówienia.
  4. Usługi elektroniczne wymienione powyżej mają charakter nieodpłatny i świadczone są przez czas nieograniczony, chyba że w opisie danej usługi wynika inaczej.
  5. Tryb postępowania reklamacyjnego:
  6. a) reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego, z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, Usługobiorca może składać na adres mailowy lub pocztowy Usługodawcy,
  7. b) zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Usługobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji,
  8. c) Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

 

  • 6 Usługa Formularza Zamówienia
  1. Składając Zamówienie Kupujący zobowiązany jest do wypełnienia Formularza zamówienia.
  2. Usługa świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy.
  3. Usługa ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia.

 

  • 7 Zawarcie umowy sprzedaży
  1. Sklep Internetowyhttps://dietetykjoanna.pll prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet:

Konsultacje dietetyczne w formie online lub stacjonarnej.

Pakiety konsultacji dietetycznych: obejmujące konsultacje online lub stacjonarne oraz – jeśli została wybrana opcja obejmująca indywidualny plan żywieniowy – produkt elektroniczny dostosowany do indywidualnych potrzeb Klienta.

  1. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów obowiązującego prawa. Klient, składając Zamówienie, składa Usługodawcy ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w opisie Produktu w Sklepie Internetowym.
  2. Ceny Produktów dostępne są na stronie: https://dietetykjoanna.pl/oferta/. Ceny wyrażone są w złotych polskich, w kwotach brutto i zawierają wszystkie należne podatki.
  3. Ceny Produktów nie zawierają podatku VAT ze względu na zwolnienie podmiotowe.
  4. Cena Produktu widoczna na stronie Sklepu Internetowego jest wiążąca w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta. Ewentualne zmiany cen Produktu w Sklepie Internetowym, w tym promocje i rabaty, które nastąpiły po dacie złożenia Zamówienia pozostają bez wpływu na cenę ustaloną w Zamówieniu złożonym przez Klienta.
  5. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie złożenia przez Klienta Zamówienia przez EasyCart (kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę” lub innego o podobnym znaczeniu).
  6. Zamówienia można składać online poprzez wypełnienie Formularza zamówienia.
  7. Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie i przyjęcie oferty, poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres wskazany przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
  8. Każda Umowa sprzedaży będzie potwierdzana odpowiednim dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
  9. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
  10. Obsługę procesu zamówienia Produktu, w tym obsługę płatności za Produkty Usługodawca powierzył podmiotowi prowadzącemu serwis easycart dostępny pod adresem www.easycart.pl. Podmiot prowadzący easycart działa w tym zakresie w imieniu i na rzecz usługodawcy.
  11. Usługodawca umożliwia opłacenie Zamówienia za pośrednictwem metod płatności dostępnych w easycart.
  12. W celu realizacji zamówienia, w tym opłacenia, po kliknięciu w odpowiedni przycisk, Klient zostanie przekierowany na odpowiednią podstronę easycart.
  13. W celu skorzystania z wszystkich funkcji easycart, w tym nabywania Produktów od Usługodawcy za pośrednictwem easycart, Użytkownik musi zarejestrować się w easycart, tj. założyć Konto i postępować zgodnie z regulaminem easycart dostępnym pod adresem https://www.easycart.pl/regulamin-dla-kupujacych.
  14. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich i zagranicznych banków.
  15. W przypadku, gdy Usługodawca jest zmuszony, przed rozpoczęciem realizacji Umowy sprzedaży, z przyczyn od niego niezależnych, zmienić istotne warunki Umowy Sprzedaży z Klientem, niezwłocznie powiadomi o tym Klienta.
  16. W sytuacji, o której mowa w ust. 17 powyżej Klientowi przysługuje prawo:

– przyjęcia proponowaną przez Usługodawcę zmiany Umowy Sprzedaży albo

– odstąpienia od Umowy Sprzedaży za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych przez Klienta świadczeń i bez obowiązku zapłaty jakiejkolwiek kary umownej.

  1. O swojej decyzji Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Usługodawcę. Realizacja Zamówienia zostanie wstrzymana do czasu uzyskania informacji od Klienta.
  2. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży na podstawie ust. 18 powyżej lub gdy Usługodawca odwołuje wykonanie Umowy Sprzedaży z przyczyn niezależnych od Klienta, Klientowi przysługuje natychmiastowy zwrot całości kwoty uiszczonej na rzecz Usługodawcy.
  3. Rezerwując konsultację, Klient zrzeka się prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość ze względu na zindywidualizowany charakter usługi i faktyczną niemożność przywrócenia stanu sprzed jej wyświadczenia (zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta).

 

  • 8 Konsultacje dietetyczne online
  1. Konsultacje dietetyczne online są prowadzone za pośrednictwem urządzeń do porozumiewania się na odległość i stanowią usługę w rozumieniu art. 38 pkt 1 o prawach konsumenta.
  2. W ramach umowy zawartej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu Sprzedawca dostarcza Pacjentowi usługę w postaci zakupionych konsultacji indywidualnych, które odbywają się za pośrednictwem urządzeń do porozumiewania się na odległość, tj.
  3. a) platformy Google Meet
  4. b) innej analogicznej platformy do wideokonferencji lub telefonu, jeśli Sprzedawca wyrazi na to zgodę.  
  5. Zakup konsultacji dietetycznej odbywa się za pośrednictwem sklepu internetowego i zostaje potwierdzony wiadomością wysłaną na adres mailowy Pacjenta (mail wygenerowany automatycznie przez system).
  6. Konsultacje dietetyczne zostają przeprowadzone po uprzednim uzgodnieniu terminu z Klientem (Klient wybiera termin z kalendarza udostępnionego przez Sprzedawcę).
  7. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta, wyrażając zgodę na wykonanie w pełni usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, traci w ten sposób prawo do odstąpienia od umowy.

 

  • 9 Konsultacje dietetyczne zakupione poza sklepem
  1. Konsultacje dietetyczne są usługą w rozumieniu art. 38 pkt 1 o prawach konsumenta.
  2. Zakup Konsultacji możliwy jest także drogą telefoniczną lub poprzez e-mail lub za pośrednictwem Formularza kontaktowego. W takim przypadku zastosowanie mają postanowienia niniejszego Regulaminu, z pierwszeństwem postanowień niniejszego rozdziału.
  3. Zakup Konsultacji dietetycznej następuje po dokonaniu szczegółowych ustaleń ze Sprzedawcą.
  4. Cena Konsultacji, jej zakres oraz termin ustalane są indywidualnie i potwierdzane przez Sprzedawcę w wiadomości e-mail wysłanej do Pacjenta. Pacjent przesyła Sprzedawcy wiadomość e-mail z akceptacją przesłanych ustaleń, co jest równoznaczne z zawarciem umowy.
  5. Pacjent zobowiązany jest do dokonania zapłaty w ustalonym terminie przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Sprzedawcę.

 

 

  • 10  Indywidualny plan żywieniowy
  1. Sprzedawca oferuje przygotowanie indywidualnego planu żywieniowego zgodnie z informacją znajdującą się na stronie https://dietetykjoanna.pl/oferta/.
  2. Po pierwszej konsultacji z pakietu zawierającego indywidualny plan żywieniowy, w terminie do 7 dni roboczych od dnia konsultacji, Sprzedawca przesyła na adres e-mail Klienta ułożony indywidualny plan żywieniowy (PDF). Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia tego terminu o maksymalnie 3 dni robocze.
  3. W cenie przygotowania indywidualnego planu żywieniowego możliwe są 2 poprawki w danym planie żywieniowym.
  4. W przypadku zakupu indywidualnego planu żywieniowego odstąpienie od umowy zostaje wyłączone zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta.

 

 

  • 11 Oferowane metody i termin płatności
  1. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
  2. a) Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu EasyCart https://www.easycart.pl/
  3. W przypadku wyboru przez Klienta płatności w formie przedpłaty, Klient zobowiązuje się do dokonania płatności w terminie 2 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży. W razie braku wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy we wskazanym terminie licząc od dnia złożenia Zamówienia w Sklepie (z wyłączeniem sobót, niedziel i innych dni ustawowo wolnych od pracy), Zamówienie ulega anulowaniu.
  4. Za dzień płatności przyjmuje się dzień zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy bądź przesłania przez Kupującego potwierdzenia przelewu elektronicznego w formie pliku PDF na adres e-mail Sprzedawcy.
  5. Klient akceptuje otrzymywanie dowodu zakupu w formie elektronicznej, na adres e-mail podany podczas dokonania zakupu.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 12 Sposoby i termin dostawy
  1. Zamówienie zostanie zrealizowane pod wskazany w Formularzu Zamówienia adres e-mail.
  2. Dostęp do Indywidualnego planu żywieniowego Pacjent uzyskuje w terminie podanym w ust. 2 paragrafu 10 lub terminie ustalonym między Sprzedawcą a Pacjentem. 
  3. W przypadku konsultacji online lub konsultacji stacjonarnych, które zamówił Klient, realizacja usług nastąpi w terminie indywidualnie uzgodnionym przez strony, w terminie wybranym przez Klienta w kalendarzu online udostępnionym przez Sprzedawcę.

 

  • 13 Reklamacje
  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Produkt wolny od wad.
  2. Produkty oferowane w Sklepie internetowym są zgodne z umową w rozumieniu art. 43k ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  3. Reklamacje mogą być składane pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy użyciu formularza reklamacyjnego stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu.
  4. W przypadku składania reklamacji zaleca się podanie w zgłoszeniu reklamacyjnym:
  5. a) imię, nazwisko, firma, NIP, adres do korespondencji i dane kontaktowe,
  6. b) informacje dotyczące daty zawarcia umowy wraz z potwierdzeniem jej zawarcia,
  7. c) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty niezgodności z umową,
  8. d) żądanie dotyczące sposobu rozpoznania reklamacji.

W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.

  1. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową w zakresie, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy:
  3. a) został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową, oraz
  4. b) wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
  5. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
  6. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
  7. Sprzedawca doprowadza Produkt do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane.
  8. Koszty doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową ponosi Sprzedawca.
  9. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
  10. a) doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów,
  11. b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową,
  12. c) brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić do zgodności z Umową,
  13. d) brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania z doprowadzenia do zgodności z Umową,
  14. e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
  15. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produkt niezgodny z Umową pozostaje do wartości Produktu zgodnych z Umową. Jeżeli Umowa stanowi, że Produkt jest dostarczany w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym pozostawał niezgodny z Umową.
  16. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli Produkt jest dostarczany w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności jest istotny.
  17. Konsumentowi przysługują uprawnienia reklamacyjne w przypadku niezgodności usługi z Umową. Wówczas Konsument składa reklamację wskazując elementy wymienione w ust. 4 niniejszego paragrafu.
  18. W przypadku niezgodności usługi dietetycznej z Umową Konsument może żądać ponownego wykonania usługi zgodnie z Umową lub obniżenia ceny za usługę i zwrot na jego konto.
  19. Jeżeli reklamacja została uwzględniona wówczas Sprzedawca winien niezwłocznie zwrócić ustaloną kwotę Konsumentowi.
  20. Postanowienia niniejszego rozdziału mają zastosowanie także do Przedsiębiorców na prawach konsumenta.

 

  • 14 Odstąpienie od umowy
  1. Klient będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który za pośrednictwem Sklepu internetowego zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem ust.2.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Usługobiorcy, jeżeli spełnianie świadczenia w postaci dostarczania treści cyfrowych rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą Usługobiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i Usługobiorca przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Usługobiorcy potwierdzenie otrzymania zgody, zgodnie z art. 38 pkt 13) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  3. Konsument może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia Produktu, jeżeli:
  4. a) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Produktu lub
  5. b) Konsument i Sprzedawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Produktu miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Sprzedawca nie dostarczył go w tym terminie.
  6. Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy.
  7. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  8. Niestawienie się przez Klienta na opłaconej konsultacji w formie stacjonarnej lub online nie stanowi rezygnacji z usługi i nie jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Klient, który nie odwołał konsultacji w czasie nie krótszym niż 24 godziny przed wizytą lub nie stawił się na konsultacji w ciągu 15 minut od jej rozpoczęcia nie otrzyma zwrotu kosztów.

 

  • 15 Licencje, prawa autorskie
  1. Treści cyfrowe stanowią utwór zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawa.
  2. Kupujący ma prawo korzystać z produktu tylko na użytek prywatny lub w ramach prowadzonej działalności, w związku z którą dokonał zakupu zgodnie z jego przeznaczeniem.
  3. Klient jest zobowiązany do przestrzegania warunków niniejszej licencji. Licencja nie obejmuje praw zależnych, a także prawa do sublicencji.
  4. Zakupiony Produkt nie może być przedmiotem odsprzedaży lub dystrybucji i sprzedaży handlowej.
  5. Licencja udzielona Kupującemu nie obejmuje prawa do:
    a) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia produktu w całości lub w części w celu innym niż utworzenie kopii na własny użytek;
    b) wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w części lub całości produktu;
    c) odpłatnego bądź nieodpłatnego rozpowszechniania produktu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie;
    e) drukowania w całości lub w części produktu, z wyjątkiem drukowania na użytek własny, zgodny z warunkami licencji.

 

  • 16 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
  1. Postanowienia niniejszego rozdziału dotyczą Klientów Sklepu będących Przedsiębiorcami w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
  2. Klientowi będącemu Przedsiębiorcą nie przysługuje uprawnienia z tytułu rękojmi za wady.
  3. Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej z Klientem będącym Przedsiębiorcą bez podania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia, poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną na podany przez niego do rejestracji Konta adres e-mail. Nie rodzi to żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  4. W stosunku do Przedsiębiorców Sprzedawca ma prawo samodzielnie wskazać i ograniczyć dostępne metody płatności oraz wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części, niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności albo zawarcia umowy sprzedaży.
  5. Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Przedsiębiorcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy jest ograniczona do wysokości zapłaconej ceny za konkretny Produkt, w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy.
  6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  • 17 Opinie o produktach i usługach w sklepie internetowym
  1. W ramach Sklepu Internetowego Sprzedawca nie umożliwia publikacji opinii o Produktach.

 

  • 18 Pozasądowe rozstrzyganie sporów
  1. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
  2. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.
  3. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
  4. Konsument posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów w tym do:
  5. a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego;
  6. b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej;
  7. c) uzyskania bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  8. d) złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

 

  • 19 Przetwarzanie danych osobowych
  1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe zbierane są w celu realizacji Umowy sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Sklepu internetowego mogą być:
  4. a) w przypadku wyboru sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
  5. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawienia.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  7. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://dietetykjoanna.pl/polityka-prywatnosci/

 

  • 20 Postanowienia końcowe
  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj. zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

 

Załącznik nr 1 – FORMULARZ REKLAMACJI DLA KONSUMENTA 

………………………, dnia ……………..

Dane Kupującego

………………………………………………………….

………………………………………………………….

Numer zamówienia …………………………

Data odbioru zamówienia ………………….

Dane sprzedawcy

…………………………

     …………………………..

 

ZGŁOSZENIE NIEZGODNOŚCI PRODUKTU Z UMOWĄ

(REKLAMACJA)

 

Zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ………………………………………. produkt pod nazwą  …………………………………………………………………..… jest niezgodny z umową.

Niezgodność produktu z umową polega na  ………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………….

Niezgodność towaru z umową została stwierdzona w dniu …………………………………….

Z uwagi na powyższe, stosownie do rozdziału 5b ustawy o prawach konsumenta żądam:

€ doprowadzenia treści lub usługi cyfrowej do zgodności z umową

€ obniżenia ceny o kwotę ………… i zwrot na rachunek bankowy numer ……….. ….………………………………………………………………………………………..

Dane posiadacza rachunku bankowego: …………………………………………………………………….……………………….

€ odstępuję od umowy

 

Informacja o sposobie załatwienia reklamacji:

Klient wyraża zgodę na otrzymanie informacji o sposobie załatwienia reklamacji za pośrednictwem poczty elektronicznej  na wskazany w formularzu adres mailowy.

 

……………………………………………………..

Data, podpis zgłaszającego reklamację

 

 

 

PROCEDURA REKLAMACYJNA

 

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, w zakresie niezgodności treści lub usługi cyfrowej z umową wynika z  ustawy o prawach konsumenta.
  2. Zgodnie z art. 43k ust. 1 ustawy o prawach konsumenta, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
  3. a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,
  4. b) przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w momencie zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
  5. Ponadto, w świetle art. 43k ust. 2 ustawy o prawach konsumenta, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
  6. a) nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
  7. b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie,
  8. c) być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać,
  9. d) być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione konsumentowi przez przedsiębiorcę przed zawarciem umowy.
  10. Jeżeli Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodny z umową, Konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową (art. 43m ust. 1 ustawy o prawach konsumenta).
  11. Przedsiębiorca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy.
  12. Przedsiębiorca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi przedsiębiorca.
  13. Zgodnie z art. 43n ust. 1 ustawy o prawach konsumenta, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
  14. a) doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów,
  15. b) przedsiębiorca nie doprowadził Treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową,
  16. c) brak zgodności Treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową,
  17. d) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z doprowadzenia do zgodności z umową,
  18. e) z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
  19. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z umową.
  20. Uprawnienia z tytułu niezgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową przysługujące Konsumentowi stosuje się również wobec Przedsiębiorców na prawach konsumentów.

 

 

Załącznik nr 2 – FORMULARZ REKLAMACJI USŁUGI DLA KONSUMENTA 

………………………, dnia ……………..

Dane Kupującego

………………………………………………………….

………………………………………………………….

Data usługi  ……….……………………..….

 

Dane sprzedawcy

…………………………

     …………………………..

 

ZGŁOSZENIE NIEZGODNOŚCI USŁUGI Z UMOWĄ

(REKLAMACJA)

 

Niniejszym, zawiadamiam, że usługa dietetyczna zawarta na podstawie Umowy z dnia …………………………………….. została moim zdaniem wykonana nieprawidłowo.

Niewłaściwość wykonanej usługi  polega na ……………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Mając na uwadze powyższe, wnoszę o:

□ ponowne wykonanie usługi zgodnie z Umową

 

□ obniżenie ceny  w kwocie …………………. (jeżeli wykonanie umowy jest niemożliwe) oraz zwrot na mój numer konta ……………………………………………………….

 

 

Informacja o sposobie załatwienia reklamacji:

Klient wyraża zgodę na otrzymanie informacji o sposobie załatwienia reklamacji za pośrednictwem poczty elektronicznej  na wskazany w formularzu adres mailowy.

 

……………………………………………………..

Data, podpis zgłaszającego reklamację

 

 

 

Załącznik nr 3 – FORMULARZ ODSTĄPIENIA PRZEZ KONSUMENTA

 

………………………, dnia ……………..

Dane Kupującego

………………………………………………………….

………………………………………………………….

Numer zamówienia …………………………

Data odbioru zamówienia ………………….

Dane sprzedawcy

…………………………

      …………………………..

 

OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

ZAWARTEJ POZA LOKALEM PRZEDSIĘBORSTWA

 

 

Niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy ………………………………………………………. nr …………………………………………….. zawartej dnia ……………………………………………… dotyczącej następujących treści cyfrowej lub usługi cyfrowej …………………………………………. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………..

Numer faktury: ……………………………………….

Cena treści / usługi cyfrowej: …….…………………………..

 

 

Proszę o zwrot kwoty …………………………………… zł (słownie …………………………………… ………………………………………………………………………………………………………. złotych) poprzez:

 

€ przekaz pocztowy na adres:………………………………………………………………..……………………………..

€ na rachunek bankowy o numerze: ………………………………………………………………………………………………………

dane posiadacza rachunku bankowego: ……………………………………………………………………………………………………….

 

         

 

 ……………………………….………………………….

Data, podpis konsumenta 

 

 

 

 

Indywidualny plan żywieniowy – treść cyfrowa

w koszyku musi być odpowiedni checkbox – zawierający zgodę na dostarczenie treści cyfrowej przed upływem terminu odstąpienia od umowy