Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG I SPRZEDAŻY USŁUG I PRODUKTÓW CYFROWYCH W RAMACH SKLEPU INTERNETOWEGO
(wersja 1, obowiązuje od 22.07.2024)
Zanim dokonasz zakupu w sklepie, zachęcam do zapoznania się z Regulaminem. Określa on warunki i zasady świadczenia usług dietetycznych przez firmę Dietoterapia Joanna Kałużyńska.
Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu ograniczać ani wyłączać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących na mocy obowiązujących przepisów prawa.
- 1 Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Administrator – Joanna Kałużyńska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Dietoterapia Joanna Kałużyńska z siedzibą przy ulicy Korsarskiej 20, 94-120 Łódź, NIP 7272860625
- Cennik – wykaz świadczonych usług dostępnych w Sklepie wraz z obowiązującymi opłatami.
- Dowód zapłaty – faktura lub paragon wystawione zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku i innymi stosownymi przepisami prawa.
- Formularz kontaktowy – formularz dostępny na stronie internetowej dietetykjoanna.pl/kontakt/ umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
- Formularz zamówienia – usługa elektroniczna umożliwiająca złożenie zamówienia, w szczególności za pomocą określenia warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu płatności, dostawy.
- Klient, Kupujący lub Użytkownik – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, składająca Zamówienie w ramach Sklepu i dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Konsultacja online – usługa świadczona wyłącznie przy wykorzystaniu środków służących do porozumiewania się na odległość (w formie wideokonferencji) opłacona za pośrednictwem Operatora płatności.
- Konsultacja stacjonarna – usługa świadczona w gabinecie Sprzedawcy z siedzibą przy ul. Julianowskiej 7a (Gabinet 29A) w Łodzi.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Operator płatności – EasyCart – Easytools sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy al. Rzeczypospolitej 10/46, 02-972, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr: 0001002028, NIP: 9512554309, REGON: 523659062.
- Pacjent – osoba fizyczna, pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych korzystająca z usług Sprzedającego.
- Pacjent niepełnoletni – osoba fizyczna, która nie ukończyła 18 roku życia lub/i nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystająca z usług Poradni za zgodą i pod nadzorem opiekuna prawnego, wyznaczonego kuratora lub innej osoby lub instytucji wyznaczonej do opieki nad Pacjentem.
- Płatność – wpłata na konto Sprzedawcy za pośrednictwem dostępnych w Sklepie sposobów płatności internetowych w zależności od wybranej formy płatności i zamówionej Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej.
- Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Usługodawcą.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Przedsiębiorca dokonujący zamówienia Produktów związanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie mających dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego, zgodnie z art. 38 a ustawy o prawach konsumenta oraz 385(5), art. 556(4), art. 556(5) i art. 576(5) ustawy Kodeks cywilny.
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
- RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
- Sklep Internetowy lub Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem https://dietetykjoanna.pl/ oraz na odpowiednich jego podstronach za pośrednictwem, którego Klient może dokonywać Zamówień i zakupów.
- Sprzedawca, Sprzedający, Usługodawca – Dietoterapia Joanna Kałużyńska, ulica Korsarska 22, 94-120 Łódź NIP 7272860625
- Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez konsumenta w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich.
- Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
- Umowa sprzedaży – umowa zawierana albo zawarta między Kupującym a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego o dostarczenie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej.
- Umowa o Dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej – umowa zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość i dotycząca dostarczania przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych za zapłatą ceny. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o Umowie sprzedaży, dotyczy to również Umowy o Dostarczanie Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych, chyba że co innego wynika z treści danego postanowienia.
- Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca Konsumentowi na: (a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, (b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, (c) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
- Usługobiorca – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Zamówienie – czynność, oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą i spełnienia świadczenia na rzecz Klienta, na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
- 2 Postanowienia ogólne
- Sprzedawca oferuje udzielanie odpłatnych, zindywidualizowanych porad dietetycznych oraz spersonalizowane plany żywieniowe oraz suplementacyjne. Sprzedawca oświadcza, że posiada stosowne kwalifikacje i uprawnienia.
- Sprzedawca udziela usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z uwzględnieniem transgranicznego charakteru sieci Internet. Usługi oferowane przez Sprzedawcę są świadczone są wyłącznie w języku polskim.
- Regulamin stanowi integralną część Umowy, do zawarcia której dochodzi poprzez rozpoczęcie korzystania z usług Sprzedawcy.
- Warunkiem korzystania z usług prowadzonych przez Sprzedawcę oraz dla zawarcia Umowy sprzedaży jest zaakceptowanie przez Pacjenta niniejszego Regulaminu.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.
- Wszelkie postanowienia Regulaminu dotyczące „Konsumenta” odnoszą się do Użytkowników będących osobami fizycznymi, którzy zawierają Umowę:
- a) niezwiązaną bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub
- b) jako przedsiębiorcy prowadzący jednoosobowo działalność gospodarczą, gdy umowy te są bezpośrednio związane z ich działalnością gospodarczą, a z ich treści wynika, że nie posiadają one dla tych osób charakteru zawodowego.
- W ramach korzystania ze Sklepu zabrania się dostarczania informacji o charakterze bezprawnym oraz w szczególności zabrania się:
- a) rozsyłania i umieszczania w ramach Sklepu spamu
- b) dostarczania i przekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, w szczególności w ramach formularzy znajdujących się w Sklepie.
- Kontakt ze Sprzedawcą: e-mail: dietetyk.joannakaluzynska@gmail.com, tel. 663 761 999.
- 3 Wymaganie techniczne
- W celu dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu niezbędne jest:
- a) Urządzenie końcowe z dostępem do sieci oraz zainstalowaną przeglądarką internetową;
- b) włączenie w przeglądarce JavaScript, Cookies,
- c) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
- Sprzedawca zapewnia środki techniczne służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikowania lub zniekształcania danych osobowych i informacji przez Pacjentów oraz przez nieuprawnione osoby trzecie.
- Sprzedawca będzie dokonywał okresowych aktualizacji i niezbędnych zmian w najszybszym możliwym terminie oraz w sposób najmniej uciążliwy dla Pacjentów.
- Pacjent może korzystać z udostępnionych funkcji Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem i obowiązującymi przepisami oraz w sposób niezakłócający funkcjonowanie Sklepu oraz innych klientów.
- Pacjent jest zobowiązany do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Zakazane jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.
- W przypadku gdy Klient nie jest w stanie uruchomić pliku obejmującego zakupioną Treść cyfrową, proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą za pomocą wskazanego na stronie internetowej adresu e-mail.
- 4 Korzystanie ze sklepu internetowego
- Podczas korzystania z niniejszego Sklepu przy składaniu zamówień za jego pośrednictwem Klient zobowiązuje się do:
- a) używania Sklepu wyłącznie do składania prawnie wiążących zapytań i zamówień,
- b) nieskładania fałszywych lub nieuczciwych zamówień.
W razie wystąpienia podejrzenia, że złożono tego rodzaju zamówienie Sprzedawca postara się, w możliwym zakresie, skontaktować z Klientem w celu weryfikacji prawdziwości powyższych podejrzeń, w zależności od posiadanych danych kontaktowych, a w razie potwierdzenia powyższych podejrzeń Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie i powiadomić Klienta o zaistniałej sytuacji,
- c) podania prawdziwego i dokładnego adresu e-mail, adresu do korespondencji lub innych danych kontaktowych. A w przypadku braku podania wszystkich wymaganych informacji, nie będzie mógł złożyć zamówienia.
- Składając zamówienie, Klient oświadcza, że jest pełnoletni i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, do zawierania Umów o świadczenie usług dietetycznych lub sprzedaży produktu cyfrowego.
- 5 Usługi świadczone drogą elektroniczną w sklepie internetowym
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług elektronicznych takich jak:
- a) Formularz kontaktowy,
- b) Formularz zamówienia.
- Usługi elektroniczne wymienione powyżej mają charakter nieodpłatny i świadczone są przez czas nieograniczony, chyba że w opisie danej usługi wynika inaczej.
- Tryb postępowania reklamacyjnego:
- a) reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego, z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, Usługobiorca może składać na adres mailowy lub pocztowy Usługodawcy,
- b) zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Usługobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji,
- c) Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
- 6 Usługa Formularza Zamówienia
- Składając Zamówienie Kupujący zobowiązany jest do wypełnienia Formularza zamówienia.
- Usługa świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy.
- Usługa ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia.
- 7 Zawarcie umowy sprzedaży
- Sklep Internetowyhttps://dietetykjoanna.pll prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet:
– Konsultacje dietetyczne w formie online lub stacjonarnej.
– Pakiety konsultacji dietetycznych: obejmujące konsultacje online lub stacjonarne oraz – jeśli została wybrana opcja obejmująca indywidualny plan żywieniowy – produkt elektroniczny dostosowany do indywidualnych potrzeb Klienta.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów obowiązującego prawa. Klient, składając Zamówienie, składa Usługodawcy ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w opisie Produktu w Sklepie Internetowym.
- Ceny Produktów dostępne są na stronie: https://dietetykjoanna.pl/oferta/. Ceny wyrażone są w złotych polskich, w kwotach brutto i zawierają wszystkie należne podatki.
- Ceny Produktów nie zawierają podatku VAT ze względu na zwolnienie podmiotowe.
- Cena Produktu widoczna na stronie Sklepu Internetowego jest wiążąca w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta. Ewentualne zmiany cen Produktu w Sklepie Internetowym, w tym promocje i rabaty, które nastąpiły po dacie złożenia Zamówienia pozostają bez wpływu na cenę ustaloną w Zamówieniu złożonym przez Klienta.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie złożenia przez Klienta Zamówienia przez EasyCart (kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę” lub innego o podobnym znaczeniu).
- Zamówienia można składać online poprzez wypełnienie Formularza zamówienia.
- Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie i przyjęcie oferty, poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres wskazany przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
- Każda Umowa sprzedaży będzie potwierdzana odpowiednim dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- Obsługę procesu zamówienia Produktu, w tym obsługę płatności za Produkty Usługodawca powierzył podmiotowi prowadzącemu serwis easycart dostępny pod adresem www.easycart.pl. Podmiot prowadzący easycart działa w tym zakresie w imieniu i na rzecz usługodawcy.
- Usługodawca umożliwia opłacenie Zamówienia za pośrednictwem metod płatności dostępnych w easycart.
- W celu realizacji zamówienia, w tym opłacenia, po kliknięciu w odpowiedni przycisk, Klient zostanie przekierowany na odpowiednią podstronę easycart.
- W celu skorzystania z wszystkich funkcji easycart, w tym nabywania Produktów od Usługodawcy za pośrednictwem easycart, Użytkownik musi zarejestrować się w easycart, tj. założyć Konto i postępować zgodnie z regulaminem easycart dostępnym pod adresem https://www.easycart.pl/regulamin-dla-kupujacych.
- W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich i zagranicznych banków.
- W przypadku, gdy Usługodawca jest zmuszony, przed rozpoczęciem realizacji Umowy sprzedaży, z przyczyn od niego niezależnych, zmienić istotne warunki Umowy Sprzedaży z Klientem, niezwłocznie powiadomi o tym Klienta.
- W sytuacji, o której mowa w ust. 17 powyżej Klientowi przysługuje prawo:
– przyjęcia proponowaną przez Usługodawcę zmiany Umowy Sprzedaży albo
– odstąpienia od Umowy Sprzedaży za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych przez Klienta świadczeń i bez obowiązku zapłaty jakiejkolwiek kary umownej.
- O swojej decyzji Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Usługodawcę. Realizacja Zamówienia zostanie wstrzymana do czasu uzyskania informacji od Klienta.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży na podstawie ust. 18 powyżej lub gdy Usługodawca odwołuje wykonanie Umowy Sprzedaży z przyczyn niezależnych od Klienta, Klientowi przysługuje natychmiastowy zwrot całości kwoty uiszczonej na rzecz Usługodawcy.
- Rezerwując konsultację, Klient zrzeka się prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość ze względu na zindywidualizowany charakter usługi i faktyczną niemożność przywrócenia stanu sprzed jej wyświadczenia (zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta).
- 8 Konsultacje dietetyczne online
- Konsultacje dietetyczne online są prowadzone za pośrednictwem urządzeń do porozumiewania się na odległość i stanowią usługę w rozumieniu art. 38 pkt 1 o prawach konsumenta.
- W ramach umowy zawartej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu Sprzedawca dostarcza Pacjentowi usługę w postaci zakupionych konsultacji indywidualnych, które odbywają się za pośrednictwem urządzeń do porozumiewania się na odległość, tj.
- a) platformy Google Meet
- b) innej analogicznej platformy do wideokonferencji lub telefonu, jeśli Sprzedawca wyrazi na to zgodę.
- Zakup konsultacji dietetycznej odbywa się za pośrednictwem sklepu internetowego i zostaje potwierdzony wiadomością wysłaną na adres mailowy Pacjenta (mail wygenerowany automatycznie przez system).
- Konsultacje dietetyczne zostają przeprowadzone po uprzednim uzgodnieniu terminu z Klientem (Klient wybiera termin z kalendarza udostępnionego przez Sprzedawcę).
- Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta, wyrażając zgodę na wykonanie w pełni usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, traci w ten sposób prawo do odstąpienia od umowy.
- 9 Konsultacje dietetyczne zakupione poza sklepem
- Konsultacje dietetyczne są usługą w rozumieniu art. 38 pkt 1 o prawach konsumenta.
- Zakup Konsultacji możliwy jest także drogą telefoniczną lub poprzez e-mail lub za pośrednictwem Formularza kontaktowego. W takim przypadku zastosowanie mają postanowienia niniejszego Regulaminu, z pierwszeństwem postanowień niniejszego rozdziału.
- Zakup Konsultacji dietetycznej następuje po dokonaniu szczegółowych ustaleń ze Sprzedawcą.
- Cena Konsultacji, jej zakres oraz termin ustalane są indywidualnie i potwierdzane przez Sprzedawcę w wiadomości e-mail wysłanej do Pacjenta. Pacjent przesyła Sprzedawcy wiadomość e-mail z akceptacją przesłanych ustaleń, co jest równoznaczne z zawarciem umowy.
- Pacjent zobowiązany jest do dokonania zapłaty w ustalonym terminie przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Sprzedawcę.
- 10 Indywidualny plan żywieniowy
- Sprzedawca oferuje przygotowanie indywidualnego planu żywieniowego zgodnie z informacją znajdującą się na stronie https://dietetykjoanna.pl/oferta/.
- Po pierwszej konsultacji z pakietu zawierającego indywidualny plan żywieniowy, w terminie do 7 dni roboczych od dnia konsultacji, Sprzedawca przesyła na adres e-mail Klienta ułożony indywidualny plan żywieniowy (PDF). Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia tego terminu o maksymalnie 3 dni robocze.
- W cenie przygotowania indywidualnego planu żywieniowego możliwe są 2 poprawki w danym planie żywieniowym.
- W przypadku zakupu indywidualnego planu żywieniowego odstąpienie od umowy zostaje wyłączone zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
- 11 Oferowane metody i termin płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- a) Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu EasyCart https://www.easycart.pl/
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności w formie przedpłaty, Klient zobowiązuje się do dokonania płatności w terminie 2 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży. W razie braku wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy we wskazanym terminie licząc od dnia złożenia Zamówienia w Sklepie (z wyłączeniem sobót, niedziel i innych dni ustawowo wolnych od pracy), Zamówienie ulega anulowaniu.
- Za dzień płatności przyjmuje się dzień zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy bądź przesłania przez Kupującego potwierdzenia przelewu elektronicznego w formie pliku PDF na adres e-mail Sprzedawcy.
- Klient akceptuje otrzymywanie dowodu zakupu w formie elektronicznej, na adres e-mail podany podczas dokonania zakupu.
- 12 Sposoby i termin dostawy
- Zamówienie zostanie zrealizowane pod wskazany w Formularzu Zamówienia adres e-mail.
- Dostęp do Indywidualnego planu żywieniowego Pacjent uzyskuje w terminie podanym w ust. 2 paragrafu 10 lub terminie ustalonym między Sprzedawcą a Pacjentem.
- W przypadku konsultacji online lub konsultacji stacjonarnych, które zamówił Klient, realizacja usług nastąpi w terminie indywidualnie uzgodnionym przez strony, w terminie wybranym przez Klienta w kalendarzu online udostępnionym przez Sprzedawcę.
- 13 Reklamacje
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Produkt wolny od wad.
- Produkty oferowane w Sklepie internetowym są zgodne z umową w rozumieniu art. 43k ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Reklamacje mogą być składane pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy użyciu formularza reklamacyjnego stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu.
- W przypadku składania reklamacji zaleca się podanie w zgłoszeniu reklamacyjnym:
- a) imię, nazwisko, firma, NIP, adres do korespondencji i dane kontaktowe,
- b) informacje dotyczące daty zawarcia umowy wraz z potwierdzeniem jej zawarcia,
- c) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty niezgodności z umową,
- d) żądanie dotyczące sposobu rozpoznania reklamacji.
W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową w zakresie, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy:
- a) został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową, oraz
- b) wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
- Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Sprzedawca doprowadza Produkt do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane.
- Koszty doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową ponosi Sprzedawca.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- a) doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów,
- b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową,
- c) brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić do zgodności z Umową,
- d) brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania z doprowadzenia do zgodności z Umową,
- e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produkt niezgodny z Umową pozostaje do wartości Produktu zgodnych z Umową. Jeżeli Umowa stanowi, że Produkt jest dostarczany w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym pozostawał niezgodny z Umową.
- Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli Produkt jest dostarczany w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności jest istotny.
- Konsumentowi przysługują uprawnienia reklamacyjne w przypadku niezgodności usługi z Umową. Wówczas Konsument składa reklamację wskazując elementy wymienione w ust. 4 niniejszego paragrafu.
- W przypadku niezgodności usługi dietetycznej z Umową Konsument może żądać ponownego wykonania usługi zgodnie z Umową lub obniżenia ceny za usługę i zwrot na jego konto.
- Jeżeli reklamacja została uwzględniona wówczas Sprzedawca winien niezwłocznie zwrócić ustaloną kwotę Konsumentowi.
- Postanowienia niniejszego rozdziału mają zastosowanie także do Przedsiębiorców na prawach konsumenta.
- 14 Odstąpienie od umowy
- Klient będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który za pośrednictwem Sklepu internetowego zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem ust.2.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Usługobiorcy, jeżeli spełnianie świadczenia w postaci dostarczania treści cyfrowych rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą Usługobiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i Usługobiorca przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Usługobiorcy potwierdzenie otrzymania zgody, zgodnie z art. 38 pkt 13) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Konsument może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia Produktu, jeżeli:
- a) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Produktu lub
- b) Konsument i Sprzedawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Produktu miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Sprzedawca nie dostarczył go w tym terminie.
- Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Niestawienie się przez Klienta na opłaconej konsultacji w formie stacjonarnej lub online nie stanowi rezygnacji z usługi i nie jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Klient, który nie odwołał konsultacji w czasie nie krótszym niż 24 godziny przed wizytą lub nie stawił się na konsultacji w ciągu 15 minut od jej rozpoczęcia nie otrzyma zwrotu kosztów.
- 15 Licencje, prawa autorskie
- Treści cyfrowe stanowią utwór zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawa.
- Kupujący ma prawo korzystać z produktu tylko na użytek prywatny lub w ramach prowadzonej działalności, w związku z którą dokonał zakupu zgodnie z jego przeznaczeniem.
- Klient jest zobowiązany do przestrzegania warunków niniejszej licencji. Licencja nie obejmuje praw zależnych, a także prawa do sublicencji.
- Zakupiony Produkt nie może być przedmiotem odsprzedaży lub dystrybucji i sprzedaży handlowej.
- Licencja udzielona Kupującemu nie obejmuje prawa do:
a) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia produktu w całości lub w części w celu innym niż utworzenie kopii na własny użytek;
b) wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w części lub całości produktu;
c) odpłatnego bądź nieodpłatnego rozpowszechniania produktu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie;
e) drukowania w całości lub w części produktu, z wyjątkiem drukowania na użytek własny, zgodny z warunkami licencji.
- 16 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
- Postanowienia niniejszego rozdziału dotyczą Klientów Sklepu będących Przedsiębiorcami w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
- Klientowi będącemu Przedsiębiorcą nie przysługuje uprawnienia z tytułu rękojmi za wady.
- Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej z Klientem będącym Przedsiębiorcą bez podania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia, poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną na podany przez niego do rejestracji Konta adres e-mail. Nie rodzi to żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- W stosunku do Przedsiębiorców Sprzedawca ma prawo samodzielnie wskazać i ograniczyć dostępne metody płatności oraz wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części, niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności albo zawarcia umowy sprzedaży.
- Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Przedsiębiorcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy jest ograniczona do wysokości zapłaconej ceny za konkretny Produkt, w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- 17 Opinie o produktach i usługach w sklepie internetowym
- W ramach Sklepu Internetowego Sprzedawca nie umożliwia publikacji opinii o Produktach.
- 18 Pozasądowe rozstrzyganie sporów
- Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
- Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- Konsument posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów w tym do:
- a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego;
- b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej;
- c) uzyskania bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- d) złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
- 19 Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe zbierane są w celu realizacji Umowy sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Sklepu internetowego mogą być:
- a) w przypadku wyboru sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawienia.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://dietetykjoanna.pl/polityka-prywatnosci/
- 20 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj. zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Załącznik nr 1 – FORMULARZ REKLAMACJI DLA KONSUMENTA
………………………, dnia ……………..
Dane Kupującego
………………………………………………………….
………………………………………………………….
Numer zamówienia …………………………
Data odbioru zamówienia ………………….
Dane sprzedawcy
…………………………
…………………………..
ZGŁOSZENIE NIEZGODNOŚCI PRODUKTU Z UMOWĄ
(REKLAMACJA)
Zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ………………………………………. produkt pod nazwą …………………………………………………………………..… jest niezgodny z umową.
Niezgodność produktu z umową polega na ………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………….
Niezgodność towaru z umową została stwierdzona w dniu …………………………………….
Z uwagi na powyższe, stosownie do rozdziału 5b ustawy o prawach konsumenta żądam:
€ doprowadzenia treści lub usługi cyfrowej do zgodności z umową
€ obniżenia ceny o kwotę ………… i zwrot na rachunek bankowy numer ……….. ….………………………………………………………………………………………..
Dane posiadacza rachunku bankowego: …………………………………………………………………….……………………….
€ odstępuję od umowy
Informacja o sposobie załatwienia reklamacji:
Klient wyraża zgodę na otrzymanie informacji o sposobie załatwienia reklamacji za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany w formularzu adres mailowy.
……………………………………………………..
Data, podpis zgłaszającego reklamację
PROCEDURA REKLAMACYJNA
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, w zakresie niezgodności treści lub usługi cyfrowej z umową wynika z ustawy o prawach konsumenta.
- Zgodnie z art. 43k ust. 1 ustawy o prawach konsumenta, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
- a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,
- b) przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w momencie zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
- Ponadto, w świetle art. 43k ust. 2 ustawy o prawach konsumenta, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
- a) nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
- b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie,
- c) być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać,
- d) być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione konsumentowi przez przedsiębiorcę przed zawarciem umowy.
- Jeżeli Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodny z umową, Konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową (art. 43m ust. 1 ustawy o prawach konsumenta).
- Przedsiębiorca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy.
- Przedsiębiorca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi przedsiębiorca.
- Zgodnie z art. 43n ust. 1 ustawy o prawach konsumenta, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- a) doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów,
- b) przedsiębiorca nie doprowadził Treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową,
- c) brak zgodności Treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową,
- d) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z doprowadzenia do zgodności z umową,
- e) z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z umową.
- Uprawnienia z tytułu niezgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową przysługujące Konsumentowi stosuje się również wobec Przedsiębiorców na prawach konsumentów.
Załącznik nr 2 – FORMULARZ REKLAMACJI USŁUGI DLA KONSUMENTA
………………………, dnia ……………..
Dane Kupującego
………………………………………………………….
………………………………………………………….
Data usługi ……….……………………..….
Dane sprzedawcy
…………………………
…………………………..
ZGŁOSZENIE NIEZGODNOŚCI USŁUGI Z UMOWĄ
(REKLAMACJA)
Niniejszym, zawiadamiam, że usługa dietetyczna zawarta na podstawie Umowy z dnia …………………………………….. została moim zdaniem wykonana nieprawidłowo.
Niewłaściwość wykonanej usługi polega na ……………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Mając na uwadze powyższe, wnoszę o:
□ ponowne wykonanie usługi zgodnie z Umową
□ obniżenie ceny w kwocie …………………. (jeżeli wykonanie umowy jest niemożliwe) oraz zwrot na mój numer konta ……………………………………………………….
Informacja o sposobie załatwienia reklamacji:
Klient wyraża zgodę na otrzymanie informacji o sposobie załatwienia reklamacji za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany w formularzu adres mailowy.
……………………………………………………..
Data, podpis zgłaszającego reklamację
Załącznik nr 3 – FORMULARZ ODSTĄPIENIA PRZEZ KONSUMENTA
………………………, dnia ……………..
Dane Kupującego
………………………………………………………….
………………………………………………………….
Numer zamówienia …………………………
Data odbioru zamówienia ………………….
Dane sprzedawcy
…………………………
…………………………..
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ POZA LOKALEM PRZEDSIĘBORSTWA
Niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy ………………………………………………………. nr …………………………………………….. zawartej dnia ……………………………………………… dotyczącej następujących treści cyfrowej lub usługi cyfrowej …………………………………………. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………..
Numer faktury: ……………………………………….
Cena treści / usługi cyfrowej: …….…………………………..
Proszę o zwrot kwoty …………………………………… zł (słownie …………………………………… ………………………………………………………………………………………………………. złotych) poprzez:
€ przekaz pocztowy na adres:………………………………………………………………..……………………………..
€ na rachunek bankowy o numerze: ………………………………………………………………………………………………………
dane posiadacza rachunku bankowego: ……………………………………………………………………………………………………….
……………………………….………………………….
Data, podpis konsumenta
Indywidualny plan żywieniowy – treść cyfrowa
w koszyku musi być odpowiedni checkbox – zawierający zgodę na dostarczenie treści cyfrowej przed upływem terminu odstąpienia od umowy